loading...
Mr-club
Mr-club بازدید : 6 دوشنبه 07 بهمن 1392 نظرات (0)

\"\"

 

 

متاسفانه خیلی از ما با خودمان مشکل داریم و مدام در حال سرزنش خود و دیگران هستیم ، این نشان می دهد که نه خودمان را دوست داریم و نه دیگران را ، در این مقاله 10 راهکار ساده و کاربردی برای آشتی کردن با خود را بررسی می کنیم...

 

 

بسیاری از مردم ، با خود قهر هستند و مدام خود را سرزنش می کنند ، این افراد در واقع تصویر ذهنی خوبی از خود ندارند. داشتن یک تصویر ذهنی خوب از خود ، اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد و شما را شادتر می‌سازد. اگر احساس می کنید فرد ناتوانی هستید ، با این راهکارها باید عزت نفس خود را بالا ببرید:

1- اینقدر خودتان را نقد نکنید!  اگر مشکلی در شما وجود دارد ، روی آن زوم نکنید و اینطور نگویید که با این شرایط به هیچ جا نمی رسید. روی خصوصیات بهتر خودتان متمرکز شوید.


2- وقتی در آینه نگاه میکنید ، لبخند بزنید . لبخند به شما حس خوبی میدهد ، اما وقتی به خودتان اخم میکنید ، غمگین میشوید. استاد شاهین فرهنگ می گویند وقتی جلوی آیینه قرار می گیرید نه تنها باید لبخند بزنید بلکه مدام باید قربان صدقه خودتان بروید و از ظاهر خود تعریف کنید ، با بینی ، موها و صورت خود آشتی کنید.


3- هرشب پیش از رفتن به رختخواب یک لیست ده تایی بنویسید. این لیست باید شامل کارهای خوبی باشد که در طول روز انجام داده اید و یا خصوصیات مثبتی که در رفتارتان بوده است.


4- به اندازه کافی بخوابید. وقتی به اندازه ای که بدنتان نیاز دارد بخوابید ، شادتر خواهید بود و مثبت تر فکر میکنید. البته توصیه می کنم شب ها اگر سریال های تلویزیون و اینترنت و فیس بوک اجازه دادند ! زودتر به رختخواب بروید تا صبح هم زودتر بیدار شوید.

این مقاله را بخوانید تا خواب بهتری داشته باشید :
12 راهکار کاهش خواب آلودگی در روز


5- شیک و شاد بپوشید. از رنگ های شادتری در لباس خود استفاده کنید ، لباس هایی را انتخاب کنید که به شما شخصیت می دهند ، پوشیدن لباسهای تنگ ، گشاد و کوتاه با طرح های عجیب و غریب فقط توجه دیگران را جلب می کند نه احترام دیگران را.


6- به کارهای مورد علاقه تان بپردازید.  اگر دوست دارید بنویسید ، بنویسید . اگر دوست دارید شعر بگویید ، خب شعر بگویید و منتظر اظهار نظر دیگران نشوید! اگر میخواهید طالع بینی خود را بخوانید ، خب این کار را انجام دهید! پرداختن به کارهایی که شما را خوشحال میکند ، به شما اعتماد به نفس میدهد و شما را به اوج توانایی هایتان میرساند.

\"آشتی
7- خودتان باشید. این کار برای شما شادی عظیم و احساس خوبی نسبت به خودتان را به ارمغان می آورد. با کسانی نشست و برخاست کنید که شما راهمانطور که هستید می‌پذیرند و از شما انتظار تغییر خودتان را ندارند. البته نه اینکه شما را کامل تایید کنند ، بلکه به موقع ایرادات شما را هم به شما گوشزد می کنند ولی زیاد در پی تغییر دادن شما به نفع خودشان نیستند.


8- همه ویژگی های خودتان را-چه خوب و چه بد- یادداشت کنید . سپس شروع کنید به کم کردن ویژگی هایی که نمی پسندید ، لازم نیست به یکباره یک آدم دیگر شوید ، کم کم شروع کنید و تدریجی اما مستمر پیش بروید. قطعا ویژگی های خوبی هم دارید که باید روز به روز آنها را تقویت کنید ، توصیه می کنم برای برنامه ریزی و شروع از کم از روش های ذکر شده در مقالات زیر استفاده کنید :

چگونه هدفی انتخاب کنیم که به آن برسیم ؟ اهداف غلط اکثر ایرانی ها در زندگی !
برنامه ریزی 4 مرحله ای به سبک مدرسه ای / بهترین روش برای شروع کم و موفقیت تدریجی

9- با اطرافیان‎‌تان بهترین ارتباط را داشته باشید. یکی از بزرگترین تفریحات ما ایرانی ها ، ارتباط داشتن با هم - فامیل یا دوست - است ، گاهی اوقات همین بهترین تفریح تبدیل به بزرگترین مشکل ما در زندگی می شود و بسیاری از ما به خاطر مشکلاتی که در ارتباط با دیگران داریم ، مدام در حال سرزنش خود یا دیگران هستیم ، در این زمینه هم توصیه های مفیدی داریم که در لینک زیر آمده است و می توانید با عمل به آنها ، بهترین ارتباط را با اطرافیان خود داشته باشید :

6 گام برای داشتن یک رابطه موفق خانوادگی و دوستانه


10- خودتان را راحت بگذارید و تفریح کنید. شاید زیر فشار یک عالمه استرس باشید. فقط برای مدت زمان کوتاهی همه را فراموش کنید . با ان کار شادتر خواهید شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 142
  • بازدید کلی : 531